În societatea de astăzi, totul se mișcă foarte repede și uneori nu avem timp să reflectăm dacă stilul nostru de viață și obiceiurile ne ajută să ne simțim mai bine. În acest blog încercăm să vă oferim câteva sfaturi de sănătate care să vă ajute să reflectați și să vă îmbunătățiți obiceiurile de viață, adaptându-le întotdeauna la gusturile și preferințele dumneavoastră. Adevărul este că a fi sănătos depășește cu mult absența bolilor și are mult de-a face cu activități simple care se află sub controlul nostru, cum ar fi obiceiurile legate de alimentație, sport, somn sau igienă.

Ce înțelegem prin sănătate?

A fi sănătos nu înseamnă doar a fi lipsit de boli, ci și a te bucura de o anumită calitate a vieții în multe domenii. OMS (Organizația Mondială a Sănătății) definește sănătatea astfel:

“Sănătatea este o stare de deplină bunăstare fizică, mentală și socială și nu doar absența bolii sau a infirmității”.

Puterea îngrijirii de sine

După cum spune proverbul și după cum am explicat în articolul Faceți cunoștință cu medicina preventivă și personalizată a secolului XXI, “mai bine să previi decât să vindeci”. În acest sens, fiecare dintre noi poartă o responsabilitate uriașă în menținerea propriei sănătăți și în prevenirea bolilor.

Prin urmare, primul concept pe care îl vom analiza este cel de autoîngrijire, care are legătură cu participarea activă la promovarea sănătății noastre. Ne întoarcem din nou la definiția OMS:

Pe scurt, îngrijirea de sine se referă la toate acele obiceiuri și atitudini prin care fiecare dintre noi, în fiecare zi, își poate menține și îmbunătăți sănătatea.

Ce înțelegem prin sănătate

Urmăriți-vă dieta

Am văzut deja acest lucru în articole precum “Efectele benefice ale unei diete echilibrate asupra sănătății: “Suntem ceea ce mâncăm”.

O alimentație corectă are un impact uriaș asupra calității vieții noastre: înseamnă să asigurăm organismului nostru toate substanțele nutritive de care are nevoie pentru a funcționa în mod optim și, de asemenea, ne ajută să ne menținem greutatea, ceea ce reduce riscul de boli precum obezitatea, precum și riscurile asociate acesteia, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 și colesterolul ridicat.

Fiți atenți la aceste obiceiuri simple care vă vor ajuta să mâncați sănătos:

  • Asigurați-vă că o varietate de fructe, legume și cereale integrale reprezintă un element de bază în dieta dumneavoastră. Nu uitați că este recomandat să consumați 5 porții de fructe și legume pe zi. Acest lucru este posibil prin rețete inovatoare și simple, care fac alimentația sănătoasă gustoasă și plăcută. Acesta este unul dintre cele mai de bază sfaturi de sănătate pe care ar trebui să le urmați în viața de zi cu zi.
  • Mâncați întotdeauna la aceleași ore. Știm că acest lucru poate fi dificil în zilele noastre din cauza ritmului vieții noastre, dar merită efortul de a realiza acest lucru.
    Săritul peste o masă are adesea un efect yo-yo, determinându-vă să mâncați mult mai multă mâncare decât este necesar la următoarea masă.
  • Luați micul dejun în fiecare zi: acest lucru este legat de punctul anterior. Micul dejun oferă organismului energia de care are nevoie pentru activitatea de dimineață și, de asemenea, ajută la prevenirea supraalimentației în timpul zilei.